Viktig informasjon om Koronaviruset

    Munnbind

    Grunnet koronasmitte i befolkningen og også andre luftveisinfeksjoner, oppfordrer vi ALLE som kommer på legekontoret om å ha på seg munnbind på venterom og i fellesarealer.

    Ang. koronasertifikat og ønske om etter registrering:

    Se først på https://www.fhi.no/nyheter/2021/koronasertifikat-klart-i-eueos-versjon/

    Mange kontakter oss med forskjellig spørsmål om koronasertifikatet. Mye er noe uklart for oss også. Etterregistrering av koronavaksiner fra utlandet kan skje via e-konsultasjon og mot gebyr på 350 kr

    Du trenger å melde din ankomst!

    Når du har time hos legen:

    – Du trenger å melde din ankomst i resepsjonen, deretter kan du sett deg bare ned og vent. Legen henter deg.

    – Om du har med urinprøve er det fint om du leverer denne i resepsjonen når du kommer. Husk å merke prøven med navn + fødselsdato.

    Telefontid

    Vi ber om at telefontiden mellom 08.30-09.30 forbeholdes de som trenger akutt-time samme dag. Ved alle andre henvendelser ber vi om at du ringer etter klokken 09.30. Vi ønsker å kunne ta telefonen raskt, særlig når det er akutt sykdom.

    Ved alvorlig sykdom eller skade, ring Legevakt 116 117 eller 113.

    Nye pasienter / Overføring av journal

    Som ny pasient registreres du i vårt system fra starten av den måneden du har fått fastlege her. Telefonnummer må registreres for at du skal kunne benytte deg av vår SMS-løsning, likeså med arbeidsgiver når det gjelder sykemeldinger. Av denne grunn må alle nye pasienter ringe oss for resept og timebestilling første gang. Overføring av journal fra tidligere fastlege går ikke automatisk. Du må selv ta kontakt med det aktuelle legekontoret og be om å få journalen oversendt til oss.

Mer informasjon og råd finner du på fhi.no og helsenorge.no. Der vil du finne svar på de fleste spørsmål, og kontaktinfo til informasjonstelefonen for koronaviruset.

Kontakt med legekontoret

Det er ønskelig at pasienter som ikke har behov for å ringe til fastlegen/legekontoret kommuniserer digitalt.
Ved å kommunisere digitalt bidrar du til at de som trenger å snakke med lege/legekontor kommer raskest mulig igjennom på telefon.